توزیع قرص های ویتامین D و آهن برای دانش آموزان

  • فقر آهن و کم خونی ناشی از کافی نبودن آهن معدنی در بدن است که برای رفع این کمبود مصرف قرص آهن توصیه می شود. این مشکل موجب سطح پایین و غیرطبیعی سلول‌های قرمز خون و پایین آمدن هموگلوبین خون می‌ گردد. آهن یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در بیشتر موادغذایی یافت می شود و حتی به برخی محصولات غذایی افزوده می شود و یا به صورت مکمل غذایی در دسترس افراد قرار می گیرد. آهن از اجزای ضروری و مهم هموگلوبین است. هموگلوبین یک پروتئین اریتروسیت (گلبول قرمز) است که اکسیژن را از ریه ها به بافت ها ارسال می کند. همچنین آهن از اجزای میوگلوبین است. میوگلوبین، پروتئین دیگری است که اکسیژن را تامین می کند. آهن به متابولیسم عضله و سلامت بافت همبند کمک می کند و یک عنصر ضروری برای رشد بدن، رشد اعصاب، عملکرد سلول و ساخت برخی هورمون ها می باشد.
  • قرص ویتامین D می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند،کارکرد عضله را بهبود دهد و از سلامت قلب حفاظت کند و به رشد مغز کمک کند. ویتامین D می‌تواند خطر ابتلا به MS و افسردگی را کاهش دهد. بدن برای جذب کلسیم و فسفر موجود در مواد غذایی نیاز به ویتامین D دارد تا بتواند استخوان‌های محکم و قوی را بسازد.

در روز 23 اسفند ماه 1401 قرص های ویتامین دی و آهن توسط همیاران بهداشت آموزشگاه در بین دانش آموزان توزیع گردید و فواید مصرف ویتامین دی و قرص آهن شرح داده شد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20